Home PageSupportDoorbird

Doorbird Manual

Bron: Doorbird Support Page

Doorbird Quickstart Guide

  • Klik hier om de Doorbird Quickstart Guide te downloaden

App:

  • Klik hier om de gebruiksaanwijzing van de Doorbird app te downloaden.

Deurbellen:

Doorbird accessoires:

Load More

 

Load More

 

Doorbird FAQs

Als Doorsafe komen we er steeds meer achter dat een internet deurbel in theorie een goed idee is, maar dat het in de praktijk toch moeilijk is om altijd en overal perfect te laten werken. Een internet camera deurbel werkt namelijk alleen goed als zowel de bel als de smartphone een goede internetverbinding heeft. Onze ervaring is dat dit bij niet iedereen, of niet onder alle omstandigheden, te realiseren is. Dit staat los van het merk internet deurbel dat u koopt. Ook de duurdere merken (Ring, Nest, Doorbird), hebben hier ook last van. Ook deze bellen hebben een retourpercentage van rond de 30%, weten wij uit ervaring.

Dat een internet deurbel vaak niet perfect werkt ligt aan de vele factoren die een rol spelen en allemaal vrijwel perfect moeten zijn. Deze factoren zijn: de situatie waarin de bel hangt, de internet router (type en leeftijd), de kwaliteit en de snelheid van de internetverbinding, de internetprovider, de smartphone (type en leeftijd) en de mobile internet provider en het bereik via 3G of 4G. Al deze factoren moeten vrijwel perfect zijn, anders mis je oproepen. Dus kunst is om zoveel als mogelijk bottle necks te vermijden. Dus sluit de internet deurbel aan met een netwerkkabel, verleng de WiFi antenne naar binnen (dat scheelt weer een buitenmuur) of maak gebruik van POE. Want het blijft een feit dat het WiFi signaal meestal op de plek van de deurbel niet optimaal is. En gebruik een nieuwe router en smartphone. En zorgt op de smartphone voor een goed bereik, via 4G (3G is vaak al te traag, is ook afhankelijk van de provider) of beter: via een goede WiFi verbinding.

Wanneer een internet camera deurbel niet goed werkt, dan is een draadloze camera deurbel zonder internetverbinding eventueel ook een goede oplossing. Die werken namelijk wel altijd perfect en zijn veel minder afhankelijk verschillende factoren. Deze draadloze camera deurbellen werken namelijk met een eigen draadloze frequentie en dat is veel stabieler. Hier speelt eigenlijk maar 1 factor een rol: het scherm mag niet te ver van de deurbel vandaan zijn, want anders kunnen ze geen verbinding krijgen. Hoe ver dit is, is erg van de situatie afhankelijk. maar ligt ongeveer tussen de 15 en de 100 meter. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen. En u kunt altijd gratis retourneren wanneer de afstand toch te groot blijkt te zijn.

Doorbird heeft de mogelijkheid om met uw toestemming in te loggen op uw Doorbird deurbel om u te helpen om eventuele problemen met de Doorbird op te lossen.

Vul hiervoor het contact formulier in bij TECHNICAL SUPPORT:

http://www.doorbird.com/contact

Op de website van Doorbird is een tool beschikbaar waarmee u kunt controleren of uw Doorbird een verbinding heeft met het internet:

http://www.doorbird.com/checkonline

De informatie die u moet invoeren staat op het DIGITAL PASSPORT document dat in de Doobird doos zat bij levering.

Als de motion sensor van de Doorbird niet kan worden geactiveerd, dan is het nodig om in te loggen als Administrator en de 3D Motion Sensor aan te zetten. Druk in de menu’s meerdere malen op Save rechtsboven en dan zal de motion sensor weer aangezet kunnen worden.

1. Motion sensor is grijs en staat op Off


2. Ga in de instellingen naar Administration


3. Ga naar 3D motion sensor en druk op Activate

4. Stel de motion sensor in:

– hoe lang mag er tussen twee bewegingsmeldingen zitten?
– schakel bepaalde zones uit met configures zones, druk op wat zichtbaar is en de zones met grijs vlak zijn uitgeschakeld

Ga links onder terug met de pijl.

5. Druk op Save rechtsboven

6.Druk weer op Save rechtsboven en eventueel een tweede keer op Save

7. De motion sensor kan nu wel aangezet worden

Load More